- Hoe zullen mijn volgers mijn pagina op Amazon ontdekken?
- Wat is het 'Amazon Influencer'-programma?
- Ik ben een influencer en momenteel ook een Partner. Mag ik tegelijkertijd meedoen aan het Partner- en het Influencer-programma?
- Moet ik me, als huidige Partner, opnieuw aanmelden om deel te kunnen nemen aan het Influencer-programma?
- Waarin verschilt het 'Amazon Influencer'-programma van het online Partnerprogramma?
- Ideeënlijsten maken en beheren
- How do I add comments to products I've added to my page?
- Wat moet ik doen als de producten die ik aan mijn Influencer-pagina wil toevoegen niet verkrijgbaar zijn op Amazon?
- Richtlijnen voor het uploaden van afbeeldingen binnen het Amazon Influencer-programma
- Ik heb mijn pagina ingesteld, maar soms promoot ik individuele producten in mijn posts. Kan ik ook naar individuele productpagina's linken?
- Hoe kan ik mijn pagina met Ideeënlijsten indelen in categorieën?
- Hoe wijzig ik mijn Vanity-URL?
- I have a global audience. Is the Amazon Influencer Program available outside of the U.S.?
- Waarom moet ik mijzelf als partner identificeren? Hoe doe ik dit op sociale media?
- Ik heb meerdere links die ik wil delen, maar Instagram staat er maar eentje toe. Wat moet ik doen?
- Wat is het beleid tegen namaak van Amazon Partners?
- Hoe bekijk en beheer ik alle inhoud die ik op Amazon heb gemaakt?
Hoe zullen mijn volgers mijn pagina op Amazon ontdekken?
Het 'Amazon Influencer'-programma: Tips voor het delen op sociale media
Als Influencer is het gebruik van sociale media noodzakelijk om contact te houden met uw volgers en ze te leiden naar uw Vanity-pagina. Vergeet niet dat uw trouwe volgers op u rekenen als het gaat over de beste productaanbevelingen en kwaliteitsvolle inhoud. We hebben enkele ideeën samengesteld voor het delen van uw URL op diverse sociale netwerken om u te helpen uw winkel op Amazon te promoten.
In dit artikel:
- Leert u verschillende manieren om uw pagina en uw productlinks te delen op sociale media
- Krijgt u echte voorbeelden te zien van sociale mededelingen van andere influencers
- Vindt u handige links met meer informatie over kennisgevingen
Instagram:
- Gebruik de bio-lijn door een link toe te voegen naar uw influencer-pagina. U kunt hiernaar verwijzen in product-specifieke posts, zodat uw volgers weten waar ze uw pagina kunnen vinden.
- Laat uw volgers in productgerelateerde berichten weten dat ze alle producten in uw berichten kunnen kopen door op de link in uw bio te klikken.
- Instagram-verhalen zijn een extreem populaire manier geworden om met volgers in contact te komen. Instagram-verhalen die niet zijn vastgezet, hebben een levensduur van 24 uur en zijn een geweldige, authentieke manier om meer aandacht te krijgen voor uw profiel en inhoud. Verhalen zijn ook een minder formele manier om uw volgers eraan te herinneren dat u hen helpt de beste producten te vinden en u een uitlaatklep te geven om uw persoonlijkheid te presenteren.
- Met de highlight-functie van Instagram-verhalen kunt u nu de levensduur van uw verhaal verlengen door het bovenaan uw profiel vast te zetten. Deze verhalen blijven permanent zichtbaar op uw profiel totdat u ze verwijdert en zijn een ideale manier om producten te tonen en te praten over uw pagina!
Facebook:
- Voeg een link toe naar uw influencer-pagina in de 'over mij'-rubriek van uw profiel.
- Net zoals Instagram-verhalen hebben ook Facebook-verhalen een levensduur van 24 uur en vormen ze een geweldige, authentieke manier om de aandacht te trekken naar uw profiel en inhoud. Verhalen zijn ook een minder formele manier om uw volgers eraan te herinneren dat u hen helpt de beste producten te vinden en u een uitlaatklep te geven om uw persoonlijkheid te presenteren.
- Koppel de knop 'Beginnen met winkelen' aan uw influencer-pagina. Om de knop 'Beginnen met winkelen' toe te voegen, klikt u op 'Een knop toevoegen' onder uw omslagfoto en selecteert u de knop 'Winkel' in het vervolgkeuzemenu. Ziet u deze optie niet, ga dan naar het Helpcentrum voor aanpassingen van Facebook en klik op 'Aanzetten tot actie' (Call to action).
- Voeg in productgerelateerde berichten een link toe naar uw Vanity-URL samen met een link naar het product waarover u post.
YouTube:
- Voeg in de rubriek “Over mij“ van uw YouTube-kanaal een link toe naar uw influencer-pagina.
- Voeg een link toe in de beschrijving van uw video‘s. U kunt ook links delen naar de producten die u in uw video‘s vermeldt of toont.
- Vermeld uw URL in uw video en voeg een banneradvertentie toe die naar uw Influencer-pagina verwijst.
Twitter:
- Voeg in uw bio-lijn op Twitter een link naar uw influencer-pagina in.
- Tweets zijn eenvoudig en kort – ze bieden u een eenvoudige manier om regelmatig reclame te maken voor uw pagina. Voeg een link naar uw Vanity-URL toe als het aantal tekens dit toestaat. Lukt dat niet, laat uw volgers dan weten dat ze op de link in uw bio kunnen klikken.
Website en blog
- Bezoekers van uw website en blog willen lezen over de producten en items die u aanbeveelt. Houd er rekening met uw publiek en denk goed na over de inhoud die het wil zien.
- Hoewel oudere blogberichten en inhoud nog steeds waardevol kunnen zijn voor uw lezers, is het nuttig om op regelmatige basis nieuwe inhoud op te stellen. Zorg ervoor dat u links opneemt naar de producten waarover u het hebt, en voeg uw Vanity-URL toe als een 'one-stop shop' voor alle items die u aanbeveelt in uw blog of op uw website.
Snapchat:
- Net zoals Instagram-verhalen bieden ook Snapchat-verhalen u een snelle, unieke manier om uw volgers met een teaser naar uw winkel op Amazon te lokken! Maak een video of een foto van uw favoriete product(en) om wat 'buzz' te creëren over uw influencer-pagina.
Podcasts:
- Wanneer u een podcast of een ander audio-medium gebruikt om contact te houden met uw fans, kunt u hen via dat kanaal ook vertellen over uw winkel op Amazon.
Transparantie:
- Duidelijk zijn. Een duidelijke kennisgeving zou zo simpel kunnen zijn als: '(betaalde link)', '#advertentie' of 'verdient partnercommissies'.
- Zichtbaar zijn. Het moet vlak bij een Partnerlink of productbeoordeling zijn geplaatst op een plek waar klanten het gemakkelijk opmerken. Ze zouden er niet naar moeten zoeken.
Partners moeten ook de richtlijnen van de betreffende sociale media platforms in acht nemen. Partners kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van Facebook‘s Branded Content-tool.
Meer informatie over de richtlijnen: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reclame/u-bent-contentcreator
Klik hier om de exploitatieovereenkomst van het Partnerprogramma te bekijken