- Waarom moet ik mijzelf als partner identificeren? Hoe doe ik dit op sociale media?
- Wat is het 'Amazon Influencer'-programma?
- Ik ben een influencer en momenteel ook een Partner. Mag ik tegelijkertijd meedoen aan het Partner- en het Influencer-programma?
- Moet ik me, als huidige Partner, opnieuw aanmelden om deel te kunnen nemen aan het Influencer-programma?
- Waarin verschilt het 'Amazon Influencer'-programma van het online Partnerprogramma?
- Ideeënlijsten maken en beheren
- How do I add comments to products I've added to my page?
- Wat moet ik doen als de producten die ik aan mijn Influencer-pagina wil toevoegen niet verkrijgbaar zijn op Amazon?
- Richtlijnen voor het uploaden van afbeeldingen binnen het Amazon Influencer-programma
- Hoe zullen mijn volgers mijn pagina op Amazon ontdekken?
- Ik heb mijn pagina ingesteld, maar soms promoot ik individuele producten in mijn posts. Kan ik ook naar individuele productpagina's linken?
- Hoe kan ik mijn pagina met Ideeënlijsten indelen in categorieën?
- Hoe wijzig ik mijn Vanity-URL?
- I have a global audience. Is the Amazon Influencer Program available outside of the U.S.?
- Ik heb meerdere links die ik wil delen, maar Instagram staat er maar eentje toe. Wat moet ik doen?
- Wat is het beleid tegen namaak van Amazon Partners?
- Hoe bekijk en beheer ik alle inhoud die ik op Amazon heb gemaakt?
Waarom moet ik mijzelf als partner identificeren? Hoe doe ik dit op sociale media?
Het is belangrijk dat je, elke keer als je een Partnerlink deelt, dit kenbaar maakt aan jouw publiek. Ze zullen je meer vertrouwen als je transparant bent over waar je ze naartoe verwijst en waarom je dat doet. Om aan de vereisten van het Partnerprogramma te voldoen, moet je (1) een wettelijke kennisgeving aan je links toevoegen waaruit blijkt dat je voldoet aan de eisen en (2) jezelf op je website identificeren als een Amazon Partner met de taal die wordt vereist in de Exploitatieovereenkomst.
In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving moet uw openbaarmaking op linkniveau: :
- Duidelijk zijn. Een duidelijke kennisgeving zou zo simpel kunnen zijn als: '(betaalde link)', '#advertentie' of 'verdient partnercommissies'.
- Zichtbaar zijn. Het moet vlak bij een Partnerlink of productbeoordeling zijn geplaatst op een plek waar klanten het gemakkelijk opmerken. Ze zouden er niet naar moeten zoeken.
Daarnaast vereist de Exploitatieovereenkomst dat de volgende verklaring duidelijk en zichtbaar op jouw website wordt weergegeven: 'Als Amazon-Partner verdien ik aan in aanmerking komende aankopen.' Voor inhoud die gegeneerd is door gebruikers van sociale media moet deze verklaring worden gekoppeld aan je account.
Partners moeten ook de richtlijnen van de betreffende sociale media platforms in acht nemen. Partners kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van Facebook‘s Branded Content-tool.
Meer informatie over de richtlijnen: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reclame/u-bent-contentcreator Vlaamse audiovisuele media.