Vanaf 1 februari 2021 breiden we de wijzigingen uit die in 2018 zijn ingevoerd en die gaan over partners die worden beloond voor het genereren van gericht verkeer naar geselecteerde productcategorieën. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen die we hebben opgesteld om de wijzigingen die we hebben doorgevoerd te verduidelijken.
Kan ik door deze wijzigingen meer vergoedingen verdienen?
Ja, dat zou kunnen. Zoals je zult zien, hebben we het aantal productcategorieën met vergoedingsniveaus uitgebreid. Als het verkeer dat je naar Amazon stuurt, resulteert in verkopen die hoger zijn dan het eerste niveau, kun je hogere vergoedingstarieven verdienen, niet alleen voor verkopen buiten het oorspronkelijke niveau, maar voor alle verkopen die je in een productcategorie genereert.
Hoe kan ik meer vergoedingen verdienen?
Je kan in de meeste productcategorieën meer verdienen door productspecifieke content van hoge kwaliteit te maken die klanten helpt bij het nemen van aankoopbeslissingen of het ontdekken van nieuwe producten op Amazon. Hoeveel meer hangt af van veel factoren, waaronder de soorten producten waarnaar je content linkt. Raadpleeg ons Europese Vergoedingenoverzicht voor meer informatie over vergoedingen en vergoedingsniveaus.
Is het mogelijk dat ik minder vergoedingen ga verdienen?
Ja, dat is mogelijk als je niet rechtstreeks linkt naar productdetailpagina's op Amazon (je linkt bijvoorbeeld naar andere pagina's dan productlandingspagina's), of als veel van je vergoedingen afkomstig zijn van klantaankopen die niet gerelateerd zijn aan de producten waarnaar je content linkt.
Waarom worden deze wijzigingen doorgevoerd?
Onze prioriteit is om partners te belonen die zich richten op het stimuleren van hoogwaardige, gerichte, productspecifieke content die klanten ondersteunt bij hun aankoopbeslissingen of die klanten helpt nieuwe producten te ontdekken. Daarom hebben we het gebruik van vergoedingsniveaus uitgebreid naar de meeste productcategorieën voor aankopen die het resultaat zijn van links naar die of gerelateerde categorieën.
Kan je me voorbeelden geven van hoe dit allemaal werkt?
Hieronder staan een aantal scenario's die beschrijven hoe de wijzigingen al dan niet van invloed kunnen zijn voor jou.
Hieronder vind je een aantal illustraties om beter te begrijpen hoe de nieuwe structuur voor vergoedingstarieven werkt.
Welke Amazon-stores worden beïnvloed door deze wijzigingen?
Deze wijzigingen zijn van toepassing op verkeer dat wordt verwezen naar Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it en Amazon.es.
Hoe weet ik welk deel van de verkoop geclassificeerd is als ‘Direct in aanmerking komende aankopen’?
Je kunt het Inkomstenoverzicht bekijken in de sectie Overzichten op Partnernet om inzicht te krijgen in het gedeelte van je verkeer dat leidt tot gerichte ‘Direct in aanmerking komende aankopen’. De getallen tussen haakjes, zoals hieronder weergegeven, geven het volume aan van de ‘Direct in aanmerking komende’ inkomsten die je genereert.
Hoe weet ik hoe dichtbij ik ben om de vergoedingsniveaus te bereiken in de productcategorieën die hogere tarieven bieden voor hogere verkoopvolumes?
In het ‘Prestatieoverzicht per niveau’ in de sectie Overzichten op Partnernet kun je zien hoeveel omzet je genereert in de productcategorieën die tariefverhogingen voor volume bieden. Het samenvattende overzicht laat een momentopname zien en de uitbreiding weergeeft een tabeloverzicht van de afzonderlijke productcategorieën in die categoriegroep. Zie het onderstaande voorbeeld.
Ik neem deel aan het Amazon Influencer-programma. Wat zijn mijn vergoedingstarieven?
Raadpleeg hier de resultatenrekening van het Europese Vergoedingenoverzicht.