- Wanneer word ik betaald?
- Wanneer eindigt de maand?
- Ik heb mijn betaling niet ontvangen
- Moet ik een factuur sturen om een betaling te ontvangen?
- Hoe bekijk ik mijn betalingsgeschiedenis?
- Wanneer zie ik mijn inkomsten in de Betalingsgeschiedenis?
- Waarom heb ik een negatief accountsaldo?
- Wat gebeurt er met mijn advertentievergoeding als deze de minimumdrempel voor betalingen niet haalt?
- Veelgestelde vragen over automatische melding voor problemen met directe stortingen
Wanneer word ik betaald?
Betalingen worden maandelijks uitgevoerd als je saldo de minimumdrempel bereikt. We hebben je belastinginformatie nodig voordat we betalingen kunnen uitvoeren.
Advertentievergoedingen worden betaald door een directe storting, een cadeaubon van Amazon.nl of per cheque, ongeveer 60 dagen na het einde van de maand waarop deze betrekking hebben.
- De betaling over januari wordt eind maart uitgevoerd.
- De betaling over februari wordt eind april uitgevoerd.
- De betaling over maart wordt eind mei uitgevoerd.
- De betaling over april wordt eind juni uitgevoerd.
- De betaling over mei wordt eind juli uitgevoerd.
- De betaling over juni wordt eind augustus uitgevoerd.
- De betaling over juli wordt eind september uitgevoerd.
- De betaling over augustus wordt eind oktober uitgevoerd.
- De betaling over september wordt eind november uitgevoerd.
- De betaling over oktober wordt eind december uitgevoerd.
- De betaling over november wordt eind januari van het volgende jaar uitgevoerd (ongeveer 60 dagen na 30 nov).
- De betaling over december wordt eind februari van het volgende jaar uitgevoerd (ongeveer 60 dagen na 31 dec).
Bijvoorbeeld: Als je met een cadeaubon wordt betaald en je hebt in januari meer verdiend dan de drempelwaarde van €10, dan wordt de betaling over die maand eind maart uitgevoerd.
Je verdient vergoedingen nadat de bestelling is verzonden. Het valt je misschien op dat sommige items niet in het Inkomensoverzicht worden weergegeven nadat een bestelling is geplaatst. Daar zijn meerdere redenen voor te noemen.
- Het kan zijn dat de bestelling is geannuleerd voordat deze werd verzonden
- Het kan ook zijn dat de bestelling nog niet is verzonden (bij sommige vooruitbestellingen en items die niet op voorraad zijn kan het langer duren voordat deze worden verzonden)
- Het systeem heeft aangegeven dat de bestelling niet in aanmerking komt voor advertentievergoeding. (Zie onderstaande beschrijving)
Partners komen niet in aanmerking voor advertentievergoedingen van bestellingen die namens hen of door nauw verbonden partijen worden geplaatst. Het Amazon.nl Partnerprogramma is een reclameprogramma en is niet bedoeld om kortingen op aankopen te geven. Het is onze bedoeling om advertentievergoedingen te betalen als partners klanten naar Amazon verwijzen die niet verwant zijn. Het is mogelijk dat partners die gezinsleden, vrienden of goede kennissen doorverwijzen om bestellingen via hun links te plaatsen, geen advertentiekosten voor die aankopen ontvangen. We raden je aan op zoek te gaan naar potentiële Amazon-klanten met wie je geen bestaande relaties hebt. De Exploitatieovereenkomst definieert welke criteria worden gebruikt om te bepalen of een bestelling geschikt is. (Raadpleeg sectie 7 van de Exploitatieovereenkomst voor meer informatie.)