Nederland

Tweefactorauthenticatie bij toegang tot betalingsgegevens

  1. Waarom is dit voor mij van belang? We hebben de veiligheid van je betaalgegevens op Partnernet verbeterd door een twee-factor authentificatie te vragen om je gegevens te bekijken of te bewerken. Dit betekent dat je, wanneer je de betaalmethode-pagina aanklikt, een OTP (eenmalig wachtwoord) ontvangt op je mobiele apparaat ter verificatie.
  2. Verandert dit de manier waarop ik op mijn account inlog? Nee, je logt nog steeds in op Partnernet met je Amazon Partner-inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord). De beveiligingsverbeteringen zijn alleen van toepassing wanneer je je betaalgegevens wilt bekijken of bewerken.
  3. Hoe gebruik ik twee-factor authentificatie? Wanneer je op Partnernet inlogt en naar de pagina voor het bijwerken van de betaalmethode gaat, vragen we te kiezen of je het eenmalige wachtwoord via SMS of per telefoongesprek wilt ontvangen. Een OTP is een kort numeriek wachtwoord dat we via SMS of per telefoongesprek sturen naar je geregistreerde mobiele nummer. Het is slechts 10 minuten geldig, daarna verloopt het en moet je een ander OTP aanvragen. Wanneer je het OTP hebt ontvangen, vul je het in het invoerveld op het scherm in en ga je verder naar de pagina voor het bijwerken van de betaalmethode.
  4. Waarom moet ik opnieuw inloggen? In sommige gevallen vragen we dat je opnieuw inlogt op Partnernet als onderdeel van de uitgebreide beveiliging van je betaalgegevens.
  5. Ik heb geen telefoonnummer vermeld toen ik me aanmeldde, wat moet ik doen? je kunt een telefoonnummer toevoegen aan je Amazon Partner-account of het telefoonnummer van je Amazon-Partneraccount op ieder moment wijzigen. Klik hier voor meer informatie. Wanneer je geen telefoonnummer hebt gekoppeld aan je Amazon Partner-account, krijg je de gelegenheid er een op te geven wanneer je naar de betaalpagina gaat. Je kunt het nummer van een mobiel apparaat toevoegen op het scherm ‘voeg een mobiel nummer toe en vervolgens ‘doorgaan’ selecteren, waarna je een OTP ontvangt waarmee je je kunt authenticeren.
  6. Ik heb geen toegang tot de e-mail of het telefoonnummer dat ik oorspronkelijk heb gebruikt voor mijn Amazon Partner-account. Wat kan ik doen? Je moet je Amazon Partner-account herstellen. Klik hier voor meer informatie.