- Veelgestelde vragen - Fx4Cash - Oplossing voor wereldwijd betalingsverkeer
- Welke betaalmethodes zijn beschikbaar?
- Waarom moet ik directe storting kiezen in plaats van cheque als betaalmethode?
- Betaalmethode wijzigen
- Minimumdrempel voor betalingen
- Wanneer treden wijzigingen in betalingsvoorkeuren in werking?
- Tweefactorauthenticatie bij toegang tot betalingsgegevens
Veelgestelde vragen - Fx4Cash - Oplossing voor wereldwijd betalingsverkeer
1. Waarom is dit voor mij van belang?
Wanneer je deelneemt aan een VS-, VK-, DE-, FR-, IT-, ES-, of CA-programma en de valuta van je bankrekening is US (USD), UK (GBP + EUR) of Eurozone (EUR), dan kun je je internationale betalingen nu ontvangen op je lokale bankrekening. Je hoeft je niet langer zorgen te maken over verloren papieren cheques of te wachten tot de buitenlandse cheque door je bank wordt uitbetaald.
2. Welke voordelen heeft deze nieuwe betaalmethode voor mij?
Amazon Partners die deelnemen aan een US-, UK-, DE-, FR-, IT-, ES-, of CA-Partnerprogramma van Amazon en die een bankrekening hebben in de VS (USD), het Verenigd Koninkrijk (GBP en EUR) of de Eurozone (EUR), in totaal 52 landen, kunnen nu hun internationale inkomsten naar hun lokale bankrekening laten overschrijven in hun lokale valuta. Hierdoor hoefteen cheque niet meer per post te worden bezorgd, wat een paar dagen kan duren, en hoef je ook niet meer te wachten tot de cheque door de bank is verwerkt.
3. Welke zijn de 52 ondersteunde landen? Welke zijn de valuta?
Verenigde Staten |
USD |
Verenigd Koninkrijk |
GBP of EUR |
De Ålandseilanden, Oostenrijk, de Azoren, België, Bulgarije, de Canarische Eilanden, Kroatië, Cyprus, de Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Guernsey, Hongarije, IJsland, Ierland, Man, Italië, Jersey, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira, Malta, Martinique, Mayotte, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint -Barthélemy, Sint-Maarten (Frans deel), Saint-Pierre en Miquelon, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland. |
EUR |
4. Welke betaalmethoden zijn beschikbaar voor mij?
Je hebt nog altijd de keuze tussen drie betaalmethoden: overschrijving, cadeaubon of cheque. Met deze bijkomende ondersteuning voor internationale betalingen is een overschrijving de beste optie. Dit is dan ook de optie die we aanbevelen.
5. Hoe ontvang ik internationale betalingen via overschrijving op mijn bankrekening?
Klik eerst op ‘Accountinstellingen’ onder ‘Betaalmethode wijzigen’ en selecteer vervolgens ‘Betaal me per overschrijving’. Kies nu het land waar je een bankrekening hebt; je wordt door het proces geleid. Raadpleeg de stap-voor-stap-instructies hierboven voor meer informatie.
6. Ik neem deel aan verschillende Amazon partnerprogramma’s. Moet ik mijn betaalgegevens voor ieder programma apart invoeren?
Ja, je moet je betaalgegevens invoeren voor ieder Amazon Partnerprogramma of elke Partner-ID.
7. Ik wil mijn inkomsten uit 6 landen consolideren op mijn VS-bankrekening, maar mijn UK-vergoedingen laten storten op mijn UK-bankrekening. Hoe doe ik dat?
Dit kan door de VS-rekeninggegevens in te voeren in de 6 portalen van waaruit je de inkomsten naar je VS-bankrekening wilt laten vloeien en de VK-rekeninggegevens in het VK-portaal te registreren.
8. Is een internationale overschrijving naar mijn bankrekening kosteloos?
Amazon brengt geen kosten in rekening voor internationale overschrijvingen naar je bankrekening. De wisselkoers wordt bepaald volgens de operationele normen van Amazon: op dit ogenblik wordt door de banken waarmee we werken de forex-koers van de dag van uitbetaling gebruikt om je verdiensten van het internationale programma om te zetten in lokale valuta. Het is mogelijk dat jouw bank nog extra kosten in rekening brengt. Voor meer informatie neem je best rechtstreeks contact op met je bank.
9. Hebben de wijzigingen invloed op de huidige minimale uitbetaling?
De minimale uitbetaling blijft hetzelfde als bij een nationale overschrijving. Bij een internationale betaling verandert dit niet. Als je overstapt van cheque of cadeaubon naar overschrijving, moet je in Partnernet je zelfgekozen minimale uitbetaling voor overschrijvingen controleren en bijwerken.
10. Is er een wijziging met betrekking tot de minimumdrempel voor betalingen?
Nee, de bestaande drempels blijven van toepassing.
11. Betekent de nieuwe betalingsmethode via internationale overschrijving dat ik geen uitbetalingen meer kan ontvangen met de Amazon-cadeaubon?
Nee, je kunt je vergoedingen nog altijd laten uitbetalen als een Amazon-cadeaubon.
12. Ik ontvang betalingen via directe binnenlandse stortingen. Heeft dit gevolgen voor mij?
Nee, je kunt hiermee doorgaan als je dat wilt.
13. Ik ontvang betalingen via papieren cheques. Verandert er iets voor mij?
Nee. Je kunt je vergoedingen blijven ontvangen via een papieren cheque. We raden je echter wel aan om je uitbetalingen via een overschrijving of een Amazon-cadeaubon te laten lopen.