- Waarom moet ik mezelf identificeren als een Partner? Hoe moet ik dit doen op sociale media?
- Mag ik verwijzingen naar Amazon.nl in persberichten opnemen?
- Mag ik gebruikmaken van pop-ups om reclame te maken voor Amazon-producten?
- Wat is het beleid van Amazon.ca ten aanzien van partners die bestellingen voor zichzelf plaatsen?
- Wat moet ik doen wanneer ik denk dat een website van een Partner zich niet aan het beleid van Amazon houdt?
- Mag ik een account opzetten waarvan alle opbrengsten worden gedoneerd aan een goed doel?
- Gelden er beperkingen ten aanzien van de URL van mijn website?
- Mag ik couponcodes op mijn website zetten?
- Mag ik een bezoeker van mijn website automatisch doorsturen naar Amazon.nl zonder dat de bezoeker eerst op een link op mijn website moet klikken?
- Wat is Amazon Partner anti-namaakbeleid?
Waarom moet ik mezelf identificeren als een Partner? Hoe moet ik dit doen op sociale media?
Het is belangrijk dat je, elke keer als je een Partnerlink deelt, dit kenbaar maakt aan jouw publiek.
Ze zullen je meer vertrouwen als je transparant bent over waar je ze naartoe verwijst en waarom je dat doet.
Om aan de vereisten van het Partnerprogramma te voldoen, moet je (1) een wettelijke kennisgeving aan je links toevoegen waaruit blijkt dat je voldoet
aan de eisen en (2) jezelf op je website identificeren als een Amazon Partner met de taal die wordt vereist in de Exploitatieovereenkomst.
In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving moet uw openbaarmaking op linkniveau: :
- Duidelijk zijn. Een duidelijke kennisgeving zou zo simpel kunnen zijn als: '(betaalde link)', '#advertentie' of 'verdient partnercommissies'.
- Zichtbaar zijn. Het moet vlak bij een Partnerlink of productbeoordeling zijn geplaatst op een plek waar klanten het gemakkelijk opmerken. Ze zouden er niet naar moeten zoeken.
Daarnaast vereist de Exploitatieovereenkomst dat de volgende verklaring duidelijk en zichtbaar op jouw website wordt weergegeven:
'Als Amazon-Partner verdien ik aan in aanmerking komende aankopen.' Voor inhoud die gegeneerd is door gebruikers van sociale media moet
deze verklaring worden gekoppeld aan je account.
Partners moeten ook de richtlijnen van de betreffende sociale media platforms in acht nemen. Partners kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van Facebook‘s Branded Content-tool.
Meer informatie over de richtlijnen: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reclame/u-bent-contentcreator (NL), https://economie.fgov.be/fr/themes/ventes/publicite/vous-etes-createur-de-contenu (FR) en https://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/content-creator-protocol voor Vlaamse audiovisuele media.