Nederland

Wat is Geconsolideerd inkomstenoverzicht?

Wat is Geconsolideerd inkomstenoverzicht? Geconsolideerd inkomstenoverzicht vereenvoudigt het beheer van je Amazon Partner-account met een holistisch overzicht van je programma-inkomsten op één locatie. Dit overzicht is nu beschikbaar voor store-id‘s binnen hetzelfde land, binnen hetzelfde programma alsook voor verschillende landen en programma‘s. Je koppelt ze gewoon aan elkaar om in een enkel overzicht een geconsolideerd overzicht van je Partner-vergoedingen over alle store-id‘s te krijgen. Je hebt net als nu nog steeds toegang tot gedetailleerde overzichten voor specifieke store-id‘s.

Wat wordt er bedoeld met ‚programma‘s‘? Wij doelen op de verschillende manieren waarop je als Amazon Partner in het Amazon Partnerprogramma, Amazon Influencer Program en Amazon Onsite Partnerprogramma geld kunt verdienen.

Hoe koppel ik mijn stores? Ga naar je accountinstellingen en zoek de optie ‚Store-id‘s koppelen‘ en klik daarop. Store-id‘s die voor koppeling of verificatie in aanmerking komen, worden hier vermeld. Je kunt alle in aanmerking komende store-id‘s met een enkele klik koppelen of kiezen tussen de store-id‘s die je wenst te koppelen. Merk op dat als je meer dan 25 store-id‘s hebt die in aanmerking komen om gekoppeld te worden, je de koppelbewerking in batches van 25 stuks per keer moet herhalen.
Figuur 1: Koppel stores in verschillende landen
WereldwijdeOverzichten1

Figuur 2: Succesbericht na het koppelen van stores
WereldwijdeOverzichten2


Ik zie een bepaalde store-id niet als ‚in aanmerking komend voor koppeling‘. Kan ik deze nog steeds koppelen? Je moet deze store-id handmatig toevoegen. Klik op de store-koppelpagina op ‚+ Voeg store-id toe‘ en voer de store-id in die je wilt koppelen. Nu zullen we je vragen om jezelf te authenticeren door in te loggen gebruik makende van de inloggegevens van de gekoppelde store-id als bewijs dat je een geldige gebruiker voor deze store-id bent. Merk op dat je met deze optie enkel één store-id per keer kunt invoeren, en je kunt geen andere toevoegen alvorens je de eerste in behandeling zijnde hebt geverifieerd.

Figuur 3: Een store-id expliciet koppelen door deze handmatig in te voeren
WereldwijdeOverzichten3


Ik heb een store-id handmatig gekoppeld en deze was in behandeling voor verificatie, maar ik zie hem nu niet. Waarom? Wij verwijderen in behandeling zijnde koppel-store-id‘s automatisch na vijf dagen vanwege klantprivacy en -veiligheid. Je zult deze store-id opnieuw moeten toevoegen en het verzoek binnen vijf dagen verifiëren. Wij voorzien in herinneringen van store-id‘s waarvan de verificatie in behandeling is door middel van meldingen op Partnernet, vergeet niet om hierop te klikken en om tijdig actie te ondernemen.

Waarom zie ik de optie om de id‘s van mijn stores te koppelen niet? Zorg ervoor dat je ingelogd bent als de hoofdgebruiker van de store-id op Partnernet om deze optie te kunnen zien.

Hoe ontkoppel ik een store-id? Klik op ‚Accountinstellingen > Koppel store-id‘s‘ en klik op ‚Bewerken‘. Haal vervolgens het vinkje weg uit het vakje naast elke store-id die je wilt ontkoppelen. Merk op dat het ontkoppelen van een store-id ook de overzichtsgegevens hiervan uit je geconsolideerde overzichten verwijdert. Als je meerdere store-id‘s hebt die je wilt ontkoppelen, moet je deze stap in batches van maximaal vijf store-id‘s herhalen.

Figuur 4: Klik op de optie om je gekoppelde stores te bewerken
WereldwijdeOverzichten4

Figuur 5: Deselecteer de store die je wilt ontkoppelen en klik op wijzigingen verzenden. Wij zullen je een keer vragen om je keuze te bevestigen, daarna is het geregeld
WereldwijdeOverzichten5


Hoe kom ik bij de weergave Geconsolideerd inkomstenoverzicht? Klik in je navigatiemenu op Overzichten om bij je geconsolideerde overzichten te komen, wat een totaaloverzicht van je inkomsten van de gekoppelde stores is. Als je in verschillende programma‘s en landen store-id's hebt, zie je op de pagina een globaal overzicht van je totale inkomsten en ook uitgesplitst naar de totale inkomsten van elk land. Je ziet ook een uitsplitsing van inkomsten ‚binnen Amazon‘ en ‚buiten Amazon‘ op de kaart van elk landen weergegeven. Je kunt op de kaart van elk land klikken voor meer informatie over ‚binnen Amazon‘- en ‚buiten Amazon‘-inkomsten. Als je store-id‘s over verschillende programma‘s, maar niet in verschillende landen hebt gekoppeld, zie je alleen de enkele kaart voor het land waarin al je store-id‘s zijn geconfigureerd, samen met de gedetailleerde weergave van je inkomsten van ‚binnen Amazon‘- en ‚buiten Amazon‘-verwijzingen. 

Figuur 6: Voorbeeldweergave als je veel store-id‘s hebt (samengevouwen)
WereldwijdeOverzichten6

Figuur 7: Voorbeeldweergave als je veel store-id‘s hebt (uitgevouwen)
WereldwijdeOverzichten7

Figuur 8: Voorbeeldweergave van het dashboard van een enkel land
WereldwijdeOverzichten8

Wat zijn ‚binnen Amazon‘-inkomsten? Hiermee worden inkomsten uit verwijzingen van je gepubliceerde content (d.w.z. artikelen, livestreams, foto‘s, lijsten en video‘s) op Amazon vastgelegd, met inbegrip van je Influencer storefront.

Figuur 9: Voorbeeldweergave van wat je ziet als je op de tabbladen klikt op ‚binnen Amazon‘
WereldwijdeOverzichten9

Wat zijn ‚buiten Amazon‘-inkomsten? Hiermee worden inkomsten van verwijzingen van je content buiten de Amazon retailwebsite zoals websites van uitgevers, blogs, sociale-mediasites vastgelegd, met inbegrip van productlinks en beloningen.

Figuur 10: Voorbeeldweergave van wat je ziet als je op de tabbladen klikt op ‚buiten Amazon‘
WereldwijdeOverzichten10


Ik ben een Amazon influencer en ik leid bezoekersverkeer direct naar de productpagina‘s en naar mijn etalage. Hoe helpt dit mij? Al het verkeer dat je rechtstreeks naar Amazon productpagina‘s leidt, wordt geclassificeerd als ‚buiten Amazon‘ en al het verkeer dat je naar je etalage leidt, wordt geclassificeerd als ‚binnen Amazon‘. Met dit nieuwe geconsolideerde overzicht kun je zien hoe plaatsingen binnen en buiten Amazon presteren door op ‚Overzichten‘ te klikken.

Ik ben een Amazon Onsite Partner en ik leidt verkeer naar Amazon via de artikelen van mijn website en ik publiceer onsite content bij Amazon. Hoe helpt dit mij? Al het verkeer dat je rechtstreeks vanaf je website of met tags van je standaard partner-store-id naar Amazon leidt, wordt geclassificeerd als ‚buiten Amazon‘ en alle verwijzingen die voortkomen uit je gepubliceerde content die wordt weergegeven op Amazon plaatsingen wordt geclassificeerd als ‚binnen Amazon‘. Voorheen moest je tussen store-id‘s wisselen om overzichtsdetails te bekijken, nu hebben wij dit vereenvoudigd met een geconsolideerde weergave voor al je store-id‘s.

Hoe kan ik de gedetailleerde overzichten voor een store-id openen? Selecteer in de geconsolideerde rapportweergave de store-id binnen de kaart van het land om bij de gedetailleerde overzichten van die store-id te komen.

Ik ben gevestigd in Nederland en geef er de voorkeur aan om al mijn inkomstengegevens in EUR te zien, hoe doe ik dit? Je kunt binnen de geconsolideerde overzichtsweergave de valutaselector gebruiken om het rapport in je gewenste valuta bij te werken. Merk op dat valuta-omrekening voor het gemak wordt aangeboden gebruik makend van vreemde valutakoersen bij benadering en dat het geen weergave van de inkomsten die uitbetaald worden is. Je ontvangt nog steeds je inkomsten uitbetaald op basis van de opgegeven betalingsvoorkeuren.

Kan ik de geconsolideerde overzichten op mijn mobiele apparaat bekijken? Log gewoon in op Partnernet op de webbrowser van je mobiele apparaat en navigeer naar de overzichtspagina.

Kan ik mijn Geconsolideerde inkomstenoverzicht downloaden? Het Geconsolideerde inkomstenoverzicht kan momenteel niet worden gedownload. Het kan alleen worden bekeken op een desktop-pc, laptop of mobiel apparaat.

Ik heb eerder store-id‘s gekoppeld als onderdeel van OneLink. Wat gebeurt hier nu mee? Eerder gekoppelde store-id‘s zullen blijven bestaan en blijven beschikbaar voor beheer onder ‚Accountinstellingen > Store-id‘s linken‘.

Waar is de optie om mijn standaard tracking-id voor het omleiden van internationale klikken te specificeren? Je vindt deze op ;Accountinstellingen > Standaard tracking-id‘s‘.