• Aanvraagprocedure

Aanvraagprocedure



Wat is de inschrijvingsprocedure?

We zijn op zoek naar partners met een toegevoegde waarde voor Amazon-klanten. Als jij een gepassioneerd recensent, stylist, content-maker of -curator bent en het leuk vindt jouw publiek richting producten op Amazon te sturen, dan ben je wellicht de juiste persoon voor ons.

Nadat je bent aangemeld en je voor een aantal gekwalificeerde verkopen hebt gezorgd (ten minste drie binnen de eerste 180 dagen), controleert ons Partner-team je inschrijving. Persoonlijke bestellingen komen hiervoor niet in aanmerking. Wanneer we je aanvraag beoordelen, bekijken we alle sites die je hebt aangeleverd (websites, mobiele apps en sociale netwerkpagina‘s) om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan onze standaard voor klantervaring. Alle sites moeten een krachtige, originele content hebben (zelfs als de reclame wordt verwijderd) - een goede vuistregel is ten minste 10 posts. De content moet openbaar zijn (dus niet in een gesloten groep of achter een paywall). Ongeschikte sites kunnen in geen geval deelnemen.

Dit is wat we zoeken voor elk van deze categorieën. Lees dit aandachtig door voor je inzending en tijdens je evaluatieperiode, want aanvragen die niet voldoen aan deze standaarden worden afgewezen. Nadat een aanvraag is afgewezen, kunnen wij deze helaas niet opnieuw beoordelen. Zorg er ook voor dat je lijst met sites actueel blijft, zodat we de juiste bezoekersbronnen beoordelen.

Websites

Content op je website moet recent zijn (over het algemeen niet ouder dan 60 dagen). Je moet eigenaar zijn van je website.

Mobiele apps

Je app moet voldoen aan de vereisten van ons Beleid voor mobiele applicaties.

Sociale netwerken

Momenteel accepteren we uitsluitend de volgende sociale netwerken: Facebook (inclusief open groepspagina‘s en fanpagina‘s, maar geen persoonlijke pagina‘s), Instagram, Twitter, YouTube, Tik Tok en Twitch.tv. Je aanvraag moet de exacte URL van je socialmedia-pagina duidelijk vermelden (niet alleen de URL van het sociale netwerk: bijv. ‘Facebook.com’, ‘instagram.com’.)

Je pagina of groep op het sociale netwerk moet voldoende bezoekers en een aanzienlijk aantal organische volgers/likes hebben (in de meeste gevallen ten minste 500). Het moet ook openbaar beschikbaar zijn (bijvoorbeeld geen gesloten of verborgen groepspagina's) en je mag niet solliciteren met een socialmedia-pagina waar je berichten of het aantal volgers/abonnees verborgen zijn voor niet-volgers.

Veelgestelde vragen over de aanvraag

Mijn account is afgewezen omdat ik geen speciale 'getagde' links op mijn site(s) gebruik, wat zijn dat en hoe kan ik dit corrigeren?

Speciale links van partners zijn de id's (bijv. Abcd-20) die een deel uitmaken van de Amazon-productlinks. Deze tags moeten worden opgenomen in je Amazon-productlinks op de site(s) die in je aanvraag zijn opgegeven. Klik hier om speciale 'getagde' productlinks te maken.

Als je je opnieuw hebt aangemeld nadat je vorige account werd afgewezen, werk dan de Amazon-productlinks op je site bij zodat ze speciale 'getagde' links van je nieuwe aanvraag bevatten.

Waarom is mijn aanvraag afgewezen wegens niet-originele inhoud of gebrek aan inhoud?

Bij het beoordelen van een website, zoeken we naar een bevorderlijke reden waarom een klant voor jouw website zou kiezen. We willen dat een partnerwebsite van toegevoegde waarde is voor de klant door ze inzicht te geven in een onderwerp of product dat niet eenvoudig te verkrijgen is. Een website moet, wanneer wij je aanvraag beoordelen, originele content laten zien met voorbeelden van deze onderdelen.

Succesvolle websites bieden de klant een unieke ervaring of inzicht dat nergens anders beschikbaar is. Goed geschreven informatie over een bepaald onderwerp zal je helpen een publiek op te bouwen en ook de klant een reden geven om jouw website te bezoeken, niet voor maar één keer, maar ook in de toekomst.

Mijn aanvraag is afgewezen wegens een handelsmerkschending. Hoe corrigeer ik dit?

Je site mag geen niet-goedgekeurde Amazon-handelsmerkmaterialen bevatten. Dit omvat woorden, afbeeldingen, recensies van Amazon-klanten of ander handelsmerkmateriaal dat een verkeerde voorstelling van je relatie met Amazon kan geven.

Om opnieuw in aanmerking te komen voor deelname aan het programma, moet je ervoor zorgen dat je site voldoet aan onze handelsmerkrichtlijnen voordat je je opnieuw aanmeldt.

Nuttige tips

Denk er ook aan dat je je volgens de Exploitatieovereenkomst moet identificeren als een Amazon-partner in de taal die hier wordt opgegeven. Je mag personen of instanties geen vergoeding, beloning of stimulans aanbieden voor het gebruik van je links, of ondersteuning vragen via je links (bijvoorbeeld door aan te geven dat de opbrengst van bestellingen naar een bepaald goed doel of een bepaalde organisatie gaat of door het gebruik van je links te promoten om jou of je bedrijf te ondersteunen).